Isnin, 8 November 2010

TaRgeT UtK JaDi Roll MoDeL

UUUrrrrrrrhhhhhh........huhuhuhu

Bukan Senang nk senang dan bkan susah nk susah.. Bagi aku yg pernah gemuk tahap Gaban iaitu GEMOK tahap maksima menjadi ujian itu satu cabaran yang mudah bg org nak pandang..jge sensara bg aku yg melunaskan tugasan tue.......Pada aku utuk kebaikan aku lebih2 lg kesihatan aku sggup dan aku sedia utuk kongsi tip2 pd mereka yg mahu..klu mahu lah...kluxnak ade aku kisah...hahahaha...
 So berat maksima yg pernah aku diami selama dekat 2 tahun selepas mengambil ubat cegah kehamilan adalah 92kg..Sebelum mengambil berat aku 62kg - 61kg (berat anak dara lh tue..huhuhu) Hamil ank pertama berat aku 89kg...gemok sakan beb..mcm kingkong lah gak dgn cutting ke lautt....dalam berpantang 61kg.Habis berpantang dan selepas mengambil ubt perancang keluarga..naaaahhhhhhhh start mendadak 65kg - 92kg...nk bangun pun malas..tido sedap jer...mata ni mengantok jer...aduhhh hampehhh..Hati susah kala sang suami mula tak kisah...arrrrrhhhkkkkkk.............sedihnyer...ni gambarnyer...
nahhhhh.........ambik..! bkn men tebal pipi tue ngk.....mse ni berat aku xlh byk no......78kg.je...tp derita dia ya allah......jd aku tnamkn azam sepadu yg mungkin hgga stu insiden yg dtang nyer bertimpa timpa...antaranye...sakit...demam(denggi) dan stress...so utk hilangkn semua tu aku trus aktifkn dri dgn pelbagai aktiviti yang xpernah aku fikir... akhirnya aku selesa dgn ape yg aku lakukan yg dh mnjadi rutin harian aku...badminton,aerobik,gim dan tarian....tu lah hari...hari aku seterusnyer... hingga aku kini mempunyai berat 59kg....Selain dr aktivi aku...exercise yg betul jge memainkan peranan dlm proses penurunan berat bdn termasuk pembentukan bdn seseorang........cheeeehhhwahhhh...mcm. fasi lak aku....Percaya lah dgn target aku utk berat bdn sekarang..aku lbih yakin dgn ape yg aku lakukan..Tentang kata2 dan pemikiran org xblh aku kilas dan pada aku asalkn manusia tu bahagia sudah....So klu aku blh bwt knpa korang tak boleh....kn??????chowwww...

Tiada ulasan:

BeRgaMbAr KenaNgAn PaDa PaGi SyWalL

BeRgaMbAr KenaNgAn PaDa PaGi SyWalL
BeRgaMbAr KenaNgAn PaDa PaGi SyWalL 10 SePteMbEr 2010

RaTu Kebaya???????

RaTu Kebaya???????
Aku Tak Poyooo Lagi....

Follwers