Isnin, 13 Disember 2010

BeluM AjaLku..... ya allahhhhh.. aku takkan luperr..

Yaallahhhh....syukur yaallahhh........
peristiwa yang tak mungkin aku dapat lupe....aku hanya berserah masa tu.....aku tak tau kalau kejadian tu betul2 terjadi pada akuu?????....tp bukan aku jer....anak2 aku?...mak aku...?abah aku..?? adik aku??...
Eeeeeeeee..........hhhhh....gerun aku....
     Semalam iaitu pada hari Ahad bersamaan 12 disember pada jam 9.00pagi...aku, anak2 aku,abah,mak,adik (ikram) dalam perjalanan ke Shah Alam utk menziarah adik lelaki aku yang bertugas di Balai Polis Shah Alam..kerana rindu akan cucu tersayang, abah kuat kan hati walaupun badannya letih dan kurang tido...
sebagai seorang anak ..aku hiba bila seorang datuk menyuarakan hasrat untuk bertemu anak anak termasuklah cucu cucunya....
     Abah ade suarakan pada mak ..."saya mengantuk sangat lah yahhh."  aku tahu tu di sebab dia bangun awal untuk kuliah subuh kat surau bachang...balik terus xtido bersiap nak g Shah Alam utk bertemu cucunye....terlalu Excited....huhuhu..
     Bila Abah dah kata dia mengantuk.... aku voluntier nak ganti drive...ape nak kata dia lagi tak yakin dengan cara aku memandu...aku ikut jer...sampai satu tahap aku nengok dia mula betul2 mengantukk...aku sound dia.."bahhh....sebelum kita semua dok bawah lori.. yang lg tadi mcm lajunya mcm peluru ... lebih baik kite stop jup g minum2.." So....Abah yang ase diri nya harus berehat menerima lawaan aku...dah minum...dia baring jup...aku just biarkan asalkan kami semua selamat...selepas 15minit abah dengan muka segar yang  kembali segar utk teruskan perjalanan kami yang setia mengikut jalan lame..
     Aku layan Abah berbual.....kalau nak tunggu mak layan jawab nyer......memang sunyi le dalam kereta tu..layan punye layan...dengan keadaan yang sibuk hiruk pikuk lori2...kereta dan lori hantu....yang datang nyer dari arah lawan kami...datang sebuah kereta MYVI putih yang dipandu seorang wanita cina memang giler nak mampos agak nyerrr......bapak segala giler yang nak memotong tanpa dapat mengagak jarak selamat utk memotong....
    Aduuuiiiiihhhhhhh...........
Bayangkan nak memotong 1 kereta dan 2 buah lori..lori minyak dan lori tanah....kecut takkkk????nak mampos betul cina tu....klu dia mampos sorang satu hal...ni. angkut aku sefamily..... Dah terbukti yang kereta bangsat tu tak boleh memotong ....jarak dia dan jarak kami makin hampir......berdepan...kami hanya boleh berdiam tanpa boleh kata ape2..tggu ape kan jadi saja...dalam mase yang sama abah yang fokus dengan pemanduan nye...cuba membaca pergerakkan kereta tersebut....abah maintain dgn kedudukkan jalan yang di lalui bagi memastikan pompuan cina tu tak mengelabah banggang.....
     Yaaaaaaaalllllllahhhhhh.....
mase tue.....hanya perkataan "alllah hu akbar" sahaja yang keluar....mak tutup muka aku sempat menjeling kearah anak2 aku yang nyenyak tidur dipangkuan ku.....
yaallah selamatkan lah anak2 ku.....seru aku dalam hati sayu...
     Dengan kuasa mu yaallah....kereta tadi yang hampir mencium muncung kereta aku...memaut stering kekanan jalan membuatkan kereta myvi putih tadi terbabas kearah bibir jalan aku.......
     Perrrrrkhhhh............ berasap kereta dia...cket lagi kompom terbalikkkk....mase tu aku mengigil...sedih....hiba...apekan jadi aku dan anak2 jika tragedi tu berlaku....
yaallahhh...aku amat bersyukur pada mu yaaallllahhhhhhh.........

Tiada ulasan:

BeRgaMbAr KenaNgAn PaDa PaGi SyWalL

BeRgaMbAr KenaNgAn PaDa PaGi SyWalL
BeRgaMbAr KenaNgAn PaDa PaGi SyWalL 10 SePteMbEr 2010

RaTu Kebaya???????

RaTu Kebaya???????
Aku Tak Poyooo Lagi....

Follwers